Friday, June 19, 2009

被泼冷水的滋味···

昨天特地回中学的母校处理进大学的文件,遇到了很多以前都很疼惜我的老师。他们一见到我相当开心,还关心地问我的近况。

当我兴高采烈地告诉他们,我下星期要到USM报到时,大家都不约而同地问:“medic?”我笑笑地说出是biotech后,他们竟然露出了有点失望的表情。老师说以我的成绩要读医科根本不成问题,为什么却选择了这一个冷门科呢?甚至有老师担心我以后会找不到工作,毁了自己的大好前途。

一桶有一桶的冷水浇到我的头上,使我的心冷却了···原本在心中的团团烈火,熄灭了···一直以来,老师们都对我投以冀望,认为我将来必定一片光明。然而现在我觉得,我好像让他们失望了。想哭的感觉涌上心头···

唉···为什么4 flat+band 5=medic?这是谁创造的equation?我不懂···生物科技一直是我的梦想。曾经,我想过要放弃然后依照大家所期望的,选择医科。但是最后,上天还是安排我得到USM的biotech,全国最好的biotech课程就是在usm了。

我不敢肯定自己将来一定会比当医生的更加有成就。但是,我决定了!我会用行动证明给大家看,总有一天我会在这行业上闯出一片天。选择biotech,我也可以出人头地,我也可以成功。不管有多辛苦,我都会坚持地努力读下去的!

5 comments:

Unknown said...

hahahaha... maybe that's why your teacher still teaching secondary school gua... (sorry for saying like that).

you will surely be very successful in the future!

biotech rules~! my customer's daughter studying in UK in biotech.

She is applying for her master or phd and it is totally free coz of her good result. high pay and good working environment.

dont worry about your future!

Beh Wei Chean said...

hahaha... old mindset~~

hang hang chu zhuang yuan... study wat we like.

Somemore is biotech.

biotech has a very good prospect, just look at the advanced nations like US, UK, Singapore, etc..

Gambateh! prove to them! Proud to be ourselves! see you in USM~~ ^^

chiew chin lim said...

hey,fren!dun worry la!!!we cn do well in our future!!!anything happens still hv me 2 b with u...dun 4get we r same course leh!!!gambate 2gether 4 our interests n future!!!we cn make it!!!

珍麦麦 said...

我深信条条大路通罗马
^^

shirlyn said...

是咯。。。行行出状元。。。dun worry。。。be happy~ wahaha!